Mailkampagner er en yderst effektiv måde at markedsføre sine produkter. Det kræver imidlertid lidt øvelse at få succes med sine mails, så derfor er der samlet lidt gode råd her, så du kan lave effektive kampagner over mail.

 

Opbyg din modtagerliste

Du skal ikke forvente at alle, som modtager dine mails, køber noget. Det er derfor nødvendigt at opbygge en større modtagerliste. Dette kan tage tid, men der er genveje, som du kan benytte dig af. Det er vigtigt at sige, at du ALDRIG må tilføje nogen til dine lister uden deres udtrykkelige samtykke.

Hvis du vil have folk til at tilmelde sig til dit nyhedsbrev, så er du ofte nødt til at tilbyde dem noget til gengæld. Der er mange, som tilbyder mails med masser af tilbud, så det kan være nødvendigt at være kreativ. Du kan eksempelvis tilbyde en rabatkode, en e-bog eller andre fordele, hvis de vil modtage mails fra dig.

Tal direkte til modtageren

Én af det meste almindelige fejl, er at opføre sig som, at man taler til en stor gruppe mennesker. Det kan godt ske, at du sender dine mails ud til mange mennesker, men din modtager skal alligevel føle, at du taler direkte til dem.

Med andre ord skal du skrive, som om du er én person, der skriver til en anden.

Vær kreativ

Det kan være en udfordring af få folk til at blive ved med at åbne dine mails. Det er derfor vigtigt, at du forsøger at være kreativ med dine mails. Hvis dine modtagere altid får mails, som minder om hinanden, så stopper de lynhurtigt med at åbne dine mails, fordi de keder sig.

Prøv dig frem med dine mails. Vær kreativ og test forskellige idéer. Det er den bedste måde at finde ud af, hvad der virker.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *